Apotheken kunnen via de portal van de Dienst Uitvoering Subsidies aan Instellingen (DUSI) een bonus aanvragen voor zorgverleners die in dienst waren/werkzaam waren van 1 maart tot en met 1 september 2020 en die tijdens COVID-19 een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd in de zorg.
Het uitgangspunt is dat de zorgaanbieder (werkgever) bepaalt welke zorgprofessionals in aanmerking komen voor de bonus. Apotheken bepalen zelf of zij een aanvraag doen en voor wie. Raadpleeg de Handreiking Zorgbonus Covid-19 voor meer informatie.
Wat heeft u nodig voor de aanvraag:
- Het gemiddelde aantal zorgprofessionals dat bij u in loondienst was tussen 1 maart en 1 september 2020.
- Het aantal zorgprofessionals waarvoor subsidie wordt aangevraagd, waarbij een onderscheid wordt gemaakt tussen werknemers en derden.
- Uw KvK-nummer.
- Een volmacht als u niet tekenbevoegd bent conform KvK.
- Een digitale kopie van een bankafschrift of een printscreen vanuit internetbankieren (niet ouder dan drie maanden). Alleen het IBAN, de datum en de tenaamstelling moeten zichtbaar zijn. Maak de andere gegevens onleesbaar.
Bron: KNMP.NL